Rosana Pastor Muñoz Candidatura per Valencia

Rosana Pastor Muñoz

Vaig néixer a Alboraia, al cor de l’horta valenciana, el 1960. Des de l’adolescència, m’han agradat el teatre i la política: posar-me en la pell dels altres. Em vaig llicenciar a l’Escola d’Art Dramàtic de València (ESAD) i vaig entendre que aquesta era la meva manera d’incidir en el món. He treballat en teatre, en cinema i en televisió. El cinema em va obrir a la consciència social a través de la meva participació a Terra i llibertat, de Ken Loach, per la qual, a més, vaig guanyar un Goya com a millor actriu revelació el 1996. Des de llavors, aquesta consciència social ha viscut amb mi. La meva activitat professional m’ha portat a participar en nombroses obres de teatre i en més d’una cinquantena de produccions cinematogràfiques i audiovisuals, nacionals i internacionals; he estat candidata a dos premis Goya més i he obtingut diferents guardons per la meva feina com a actriu. M’he iniciat en el camp de la direcció amb un documental sobre Blasco Ibáñez i la Primera Guerra Mundial, i he renunciat a dirigir el meu primer llargmetratge de ficció després de ser escollida com a diputada. Una de les experiències que més han marcat la meva trajectòria personal ha estat la meva implicació en la defensa dels drets de diferents col·lectius ciutadans i la meva participació en la Plataforma d’Artistes contra la Guerra.

La vida m’ha regalat el privilegi d’ocupar un escó d’aquest Congrés per posar la meva feina al servei de la col·lectivitat.