Rocío Blanco Candidatura per Palencia

Rocío Blanco

Vaig néixer el 20 d’octubre de 1966 a Villambroz, Palència. Sóc llicenciada en Dret i treballo com a advocada laboralista en el sindicat Comissions Obreres. Vaig ser la segona presidenta del Consell Provincial de la Joventut de Palència (i la primera dona a ocupar aquest lloc), en què vaig participar pràcticament des de la seva constitució procedent de l’associacionisme juvenil, en concret d’ACUP, en què vaig ser membre de la seva primera Junta Directiva escollida democràticament. Aquí va començar la meva participació en altres moviments i plataformes, com ara la Plataforma per la Insubmissió, el Comitè per la Pau, la Coordinadora de Dones, etcètera, i la meva posterior afiliació a Izquierda Unida.

He estat regidora d’IU a l’Ajuntament de Palència durant dues legislatures. Represento l’Àrea de la Dona d’IU a la Plataforma pels Drets de les Dones de Palència, de la fundació de la qual vaig ser partícip. He participat en diverses plataformes i fòrums com el Fòrum Social. A més a més, sóc sòcia d’ARCO, Associació de Consumidors/ores i Productors/ores Ecològiques.

Em presento a aquestes eleccions perquè crec que és el moment de transformar aquest país i revertir les polítiques neoliberals i antisocials que hem patit, perquè la situació d’emergència social que vivim (desnonaments, atur, emigració, privatitzacions i retallades contínues de drets, començant pel dret al treball i a un salari dignes, però també a l’educació i la sanitat públiques, gratuïtes, universals i de qualitat i a uns serveis socials dignes per a les persones grans discapacitades o en risc d’exclusió social) requereix que totes les persones aportem tot el que puguem o sapiguem per revertir-la.