Meri Pita Candidatura per Las Palmas

Meri Pita

Vaig néixer a Las Palmas de Gran Canaria. Sóc la segona de quatre germans i l’única noia. Vaig cursar els meus estudis en un col·legi i en un institut públics i a l’Escola de Magisteri.

A finals dels anys setanta vaig entrar a militar a les joventuts de cèl·lules comunistes i vaig desenvolupar la meva formació política al costat de figures de la talla de Fernando Sagaseta, Joaquín Sagaseta o Pedro Limiñana. Vaig ser una de les fundadores del grup de teatre popular Manticore. Vaig treballar al costat de companys i companyes en les eleccions generals i locals que van ajudar la UPC a arribar a l’alcaldia de Las Palmas de Gran Canaria i a l’elecció com a parlamentari de Fernando Sagaseta.

El 1984 vaig aprovar oposicions i vaig entrar a l’Administració de Justícia com a empleada pública, en què vaig ser escollida per l’assemblea de treballadors com a primera candidata en les primeres eleccions a òrgans de representació el 1987. Als anys noranta vaig ser candidata per IUC juntament amb Fernando Sagaseta i Margarita Etala a les eleccions generals i locals.

Sóc una ferma defensora de la unitat d’acció de la classe treballadora a través de la lluita activa; participo en projectes unitaris com ara la coordinadora de solidaritat obrera, i la unió al voltant d’aquesta idea es concreta en la creació de la Coordinadora Sindical Canària, que impulsa i concreta la manifestació unitària del passat 1 de maig, Dia del Treballador.