Lucía Martín González Candidatura per Barcelona

Lucía Martín González

Vaig néixer a Lugo el 1979, sóc enginyera química i tinc estudis de doctorat en Ciències Ambientals. El meu primer contacte amb els moviments socials va ser a l’Ateneu Candela de Terrassa, on vaig participar en diferents activitats i seminaris de formació. Més endavant vaig participar amb entusiasme en les manifestacions de V de Vivienda de Barcelona, i el 2009 vaig formar part del grup impulsor de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca a Barcelona. Des de llavors he participat en moltes i diferents tasques dins d’aquest moviment. Actualment, em dedico a la inspecció de plantes de tractament de residus, i sóc investigadora precària a la UAB, on estudio processos biològics per eliminar contaminants del medi ambient.

El moviment pel dret a l’habitatge ha estat la meva escola, ja que hi he après que, quan la gent normal es troba, s’uneix i s’apodera, és possible transformar la resignació i la por en victòries. Em presento com a candidata a les eleccions perquè considero que el cicle electoral que va començar el 24-M obre una possibilitat de canvi en l’àmbit institucional, una escletxa per fer realitat moltes de les reivindicacions que exigim des de fa temps.